Heerhugowaard
40 uur

Wij, PBT Beveiliging en Telecom B.V., zijn op zoek naar een Manager Finance & Control met ervaring binnen een projectorganisatie. Beoordeel jij aan de ene kant graag onderhanden werk maar draag je aan de andere kant graag strategisch een steentje bij? En heb jij de ambitie om eventueel door te groeien naar de functie van financieel directeur? Dan komen wij graag met je in contact.

Wat bieden wij?

Naast een afwisselende baan met veel verantwoordelijkheid, bieden we jou het volgende:

  • Een salaris dat aansluit op de functie en jouw ervaring;
  • Een leuk team en een fijne werksfeer;
  • Uitstekende interne doorgroeimogelijkheden (evt. binnen de VDK Groep);
  • 25 vakantiedagen en 13 ATV dagen o.b.v. fulltime dienstverband (CAO Metaal & Techniek);
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg;
  • Prettige werkomgeving op een fijne locatie;
  • De voordelen van onze kernwaarde sfeermeesterschap (borrels, feestjes, etc.).

Wat ga je doen?

PBT is ambitieus en wil dit jaar verder gaan groeien. Met uitzicht op een aantal nieuwe grote projecten in de beveiliging en telecombranche en de komst van onze nieuwe algemeen directeur hebben wij een mooie start van 2024 gemaakt. Om deze groei in goede banen te leiden, zoeken wij een Manager Finance & Control die die ons gaat helpen om verdere grip op de cijfers, rapportages en de financiële processen te krijgen.

In deze functie ben je eindverantwoordelijk voor de gehele financiële organisatie, rapportage en financiële verslaglegging van PBT. Je legt het fundament voor onze financiële strategie. Vraagstukken die hierbij komen kijken zijn o.a. het verhogen van het rendement op de projecten, het inrichten van de topstructuur en het ontwikkelen van financiële modellen om de prestaties van de organisatie te meten en verbeteren. Je spart regelmatig over deze onderwerpen met de operationeel directeur terwijl je de operationele taken niet uit het oog verliest.

Verdere kerntaken:

  • Opzetten van nieuwe systemen en werkmethodieken zoals een uren registratie systeem;
  • Je bent verantwoordelijk voor een betrouwbare, volledige en tijdige vastlegging van de administratie;
  • Continue sturen op de onderhanden werk positie en de projectleider helpen te sturen op resultaat;
  • Verantwoordelijk voor het gehele maandafsluiting proces en financiële rapportages;
  • Verzorgen van stuurinformatie (zoals orderportefeuille, productiviteit, margeanalyse, e.d.) voor directie en operationeel management;
  • Optimaliseren van essentiële bedrijfsprocessen (inkoop, facturatie, urenverwerking, magazijn, e.d.);
  • Verantwoordelijk voor het opstellen van budgetten en forecast;
  • Je stuurt actief op werkkapitaal;
  • Onderhouden van externe contacten met o.a., accountant en het hoofdkantoor van de VDK Groep;
  • Leiding geven aan een team van 7 a 8 fte (hoofd administratie, debiteuren, crediteuren, contract & ICT).

Herken jij je in het volgende profiel:

  • Je werkt graag hands-on mee en denkt strategisch na;
  • Je bent afkomstig uit een projectorganisatie of een accountskantoor die projectmatig wordt ingezet door opdrachtgevers.
  • Je bent een type bouwer met de ambitie een steengoed financieel team neer te zetten en eventueel door te stromen naar de functie van Financieel Directeur.

Wat breng je mee?

  • Financieel HBO- / WO- werk en denkniveau met een hoge mate van analytisch inzicht;
  • Minimaal 8 jaar relevante werkervaring;
  • Leidinggevende capaciteiten;
  • Ervaring met onderhanden werk in een projectorganisatie;
  • Bij voorkeur ervaring met Syntess ERP;
  • Ervaring in een vergelijkbare functie zoals: Business Controller, Financial Controller, Financieel Manager.
  • Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal;
  • Goede kennis van Excel;
  • Je bent flexibel, stressbestendig en nauwkeuring;
  • Je kunt een verklaring van onbesproken gedrag overleggen (VOG).

 Wil jij deze baan? 

Ben jij de Manager Finance & Control die wij zoeken? Stuur dan een korte mail met een persoonlijke presentatie van jezelf samen met je CV naar sollicitatie@pbt.nl. We kijken uit naar je reactie.

Heb je nog vragen over de vacature of procedure? Bel of stel je vraag aan Esther Leiker, HR Manager, via 088 1300 300 of sollicitatie@pbt.nl .

Over PBT Beveiliging en Telecom B.V. (PBT):

PBT heeft 3 vestigingen, met het hoofdkantoor gevestigd in Heerhugowaard. Er werken ca. 150 medewerkers en dit aantal zal de komende jaren verder groeien. PBT is reeds sinds 1991 dé  gecertificeerde specialist op het gebied van inbraakbeveiliging, brandbeveiliging,  telecom (telefonie, datalijnen, internet, wifi, etc.) en domotica. De dienstverlening is breed: van advisering en ontwerp tot en met projectrealisatie en service & onderhoud. Sinds medio 2022 is PBT onderdeel geworden van de VDK Groep.

Vind je het leuk om met cijfers bezig te zijn, ben je analytisch ingesteld en ben je een teamplayer, die niet bang is om aan te pakken? Lees dan verder en wie weet spreken wij elkaar binnenkort!

terug vacatures
solliciteren